A CES-en sétálva találtunk rá az Aukey márkára akik főként hordozható és autós töltőket kínálnak. Különféle külső akkumulátorok mellett olyan termékeket is találunk náluk amelyek MagSafe mágnesekkel kompatibilisek és támogatják a Qi2 szabványt is.
Az újdonságaik között volt az LC-G10 MagFusion GameFrost, amit ki is próbálhattunk. Ez egy ventilátorral ellátott Qi2-es töltőfej amelynek nincs beépített akkumulátora és a szükséges áramot a dobozban található USB-C kábelen keresztül egy fali adapter biztosítja.
A csomagban maga a töltőfej található, egy szövetborítású Type-C kábel, és ennyi. Ahhoz, hogy a MagFusion elérje a maximális 15 wattos teljesítményt ajánlott egy minimum 18 wattos fali adapter használata.
Mi egy iPhone 16 Pro készülékkel teszteltük, és a 67 wattos PD 3.0 töltőről az első órában stabilan 27 wattot vett fel. Ez idő alatt a telefon akkumulátora 1%-ról 77%-ra töltődött. Az első óra után a teljesítmény 15-16 wattra csökkent, és amikor a telefon elérte a 85%-os töltöttséget, 5-6 wattal töltött tovább.
A teljes töltés 2 óra 4 percet vett igénybe, ami csak egy kicsit maradt el az Apple saját adapterével végzett 1 óra 45 perces töltéstől.
A MagFusion ventilátora a töltő tetején található gombbal három sebességben szabályozható. Van egy másik gomb is, amellyel ki lehet kapcsolni a töltést de ilyenkor a ventilátor tovább működik, és egy apró LED kijelző mutatja a hőmérsékletet.
A harmadik gombbal pedig a fehér LED világítást kapcsolhatjuk be. Fontos, hogy a MagFusion mindig csatlakoztatva legyen egy fali adapterhez ha csak a ventilátort szeretnénk működtetni és hűteni a telefon hátlapját.
A hőmérsékletmérő szerint a ventilátor maximális sebességgel 19 Celsius fokot mért a töltés közben de amint kikapcsoltam a hűtést 40 Celsius fokra ugrott a hőmérséklet. A FLiR hőkamerával végzett mérés során a különbség nem volt ennyire drámai, körülbelül 5 Celsius fokos eltérést mutatott.
A MagFusion mágneses része a FLiR szerint 20 Celsius fokot mért, ami megerősíti, hogy a kijelzőn megjelenő értékek reálisak.
A gyártó nemcsak a töltési veszteségek és hőtermelés csökkentésére szánja ezt a kiegészítőt hanem játékra is.
A CES-en azt mondták, hogy jelentősen javítja az iPhone teljesítményét terhelés alatt, ha közben a hűtést is biztosítja.
Az Asus ROG telefonokon már láthattunk hasonló megoldásokat, szóval nem új dolog ez. A következő oldalon megnézhetjük, hogy a 3D Mark tesztjei alapján milyen hatása van az aktív hűtésnek az iPhone teljesítményére is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.