Az elektromos rollerek tulajdonosai, akik számára kötelezővé vált a biztosítás, többnyire két biztosító termékei közül választanak. A piaci szereplők egy része azonban kivár.
Július 16-tól számos mikromobilitási jármű csak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással (kgfb) közlekedhet a közutakon. Ide tartoznak például azok az elektromos rollerek, amelyek tömege meghaladja a 25 kilogrammot, tervezett sebessége pedig a 14 km/h-t, illetve azok is, amelyek ennél könnyebbek, de a tervezési sebességük meghaladja a 25 km/h-t.
Az Insura.hu biztosításközvetítő mikromobilitási eszközökre fejlesztett kalkulátorának adatai szerint az éves átlagdíj 5960 forint, és a tulajdonosok többsége két biztosító termékei közül választ. Az e-rolleres kgfb-szerződések 79 százalékát a K&H és a Signal nyújtja.
A biztosítási díjak elsősorban az életkor és a lakóhely alapján különböznek: a budapesti rolleresek például a területi kockázatok miatt az országos átlagnál magasabb, mintegy 8500 forintos átlagdíjjal kötik meg a biztosításaikat.
Egyes biztosítók díjait olyan tényezők is befolyásolják, mint az e-kommunikáció vállalása, a flotta járműveinek száma, illetve a bérbeadás ténye.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.